Tuesday, June 2, 2009

Suasana Kenduri...

Hari sabtu 30hb malam ahad nak buat Kenduri Tahlil untuk arwah adik ipar aku ...adik suami aku ler..tapi bila dah siap masak semua..tetiba je nak buat marhaban untuk anak aku Aqil...mulanya aku xnak..sebab xready, last2 ikut je apa nak buat..gambonya x sempat nk snap..bateri dah abisss..
Aliesa yg sudah kekenyangan selepas kenduri ...
siap berposing lagi ..ni separuh dari anak saudara sebelah suami aku...

sebahagian dari bahan2 yg akan dimasak...semua tu dibuat oleh anak2 saudara. Tak payah susah2 ajak jiran tetangga...anak saudara ramai al-maklum ler...semuanya dah besar2 belaka.
Bunga telur untuk Marhaban....
Juadah untuk yang datang pada malam Majlis Tahlil ......siap dengan nasi berkat yg dah siap dibungkus untuk dibawa balik oleh para jemputan.. inilah hasilnya setelah penat lelah untuk majlis tahlil arwah yang merangkap majlis cukur rambut Aqil...bukan aper saje je..Marhaban kata orang jawa..masa dalam pantang dulu dah buat cukur rambut dengan Tok Guru Nik Aziz, di Masjid Kg Pulau Melaka, Kota Bahru untuk dapat berkat...

No comments: