Thursday, October 21, 2010

20.10.2010

n3 kali ni nak citer sikit ..... apa yg telah terjadi pada tarikh 20.10.2010 ni....aku telah ke Celcom untuk bayar semua bil handphone 013 aku....aku setlekan semuanya sebnyk  RM???? dan aku terus terminate kan line tu....dah lama dok simpan..xde duit nak setlekan...sekarang dah lega. habis segala hutang....
v
v
v

dan pada sebelah petang...hari ni entah mengapa hubby aku ambil Aqeel dirumah BB sitter, kalau x aku yang mengambilnya...bila sampai rumah..dok lepak2 sambil tengok citer TV9 - Cinta & Anugerah  ( indonesia punya citer )..dan anak2 aku yg lain main2 dgn Aqeel, ada yg nak mandi la..nak minum la..dan mata aku pun dah layu2 macm nk tido...tetiba aku dengar terdentum mcm benda jatuh..diiringi suara Aqeel menangis..rupanya dia yang jatuh dari kerusi plastik ( bangku plastik mcm kat kedai makan tu )...citernya gini..Along dan Adam nk mandi diaorg pun letak lah Aqeel atas kerusi dengan membuka peti sejuk..pastu tinggalkan Aqeel sorang2 berdiri atas kerusi, kononnya x bagi adiknya join sekali mandi...hubby aku pun ada..tapi dah terlelap kejap sementara nak ambil anak sorang lagi.( kakak ).
Aqel jatuh terlentang...menangis dengan sekuat hati...kesian anak aku...aku pujuk2..gosok2 kepalanya..hubby aku terkejut, apa lg kena marah la budak2 tu...dengan aku sekali kena marah..huhuhuhuhu dalam hati aku menyesal jugak kerana x tengok anak2 tangah buat apa..agaknya penat sangat...

selalu aku memang tengok budak2 buat apa...tapi agaknya dah nak jadi...

Dalam hati aku risau dalam minggu ni je macam2 hal terjadi pada Aqeel, 19.10.2010 balik rumah terus ambil Aqeel, tetiba BB sitter citer sambil tunjuk lengan Aqeel lebam katanya kena gigit dengan salah sorang  anak yang dia jaga ..masing2 belum pandai ckp..sapa yg nak mengaku..nak cakap sapa gigit...adui..kesian betul la..tp bila aku amati lebam tu x pastila aku....

Dalam kepala ni macam2 terbayang yang bukan2..ish...Ya Allah Ya Tuhanku jauhkanlah perkara buruk dari menimpa anak aku...Amin ..

No comments: