Tuesday, October 12, 2010

10.10.10

Tarikh 10.10.10 adalah tarikh dimana semua orang nanti2kan..termasuk la aku..bukan apa...dah kebetulan..dah lewat untuk aku dan hubby merancang untuk mengadakan majlis makan2 di Rumah Baru aku...dah banyak kali tarikh nya ditunda...last2 sekali dapat la kami sekeluarga kata sepakat untuk mengadakan makan2 tersebut pada tarikh yang tanggalnya 10.10.10..

tapi malam minggu tu pun dah start makan2..ala2 BBQ gitu..ayam, ikan cencaru dan sotong bakar...perh sedap gila...cicah plak dgn sos pencicah dari kelate...
ada sorang kawan hubby ni bawa kek SR untuk diraikan bersama Harijadinya...haaa. yg tu kitaorg x tau menahu...kita orang tolong raikan aje...seronok...

Majlis ni hanya dihadiri oleh ahli keluarga dan rakan hubby, aku pula hnya mengundang kwn2 tertentu sahaja..itupun ramai yg x dtg..lagi pun pada tarikh ini ramai yang jadi pengantin & urusan2 penting..aku dah memang tau...tapi ini lah saja masa kami untuk berbuat demikian...

pada kawan2 yg xdpt dtg..bila2 pun boleh dtg...pintu rumah sentiasa terbuka unutk kalian...

Semua makanannya aku masak sendiri...cuma nasi hujan panas + ayam masak merah je aku tempah. Lauk pauk daging masak kerutuk aku masak sendiri, aku masak sup ayam pencen, spageti, nasi himpit, mee, rendang dinding, agar2 special aku suh adik aku tolong masakkan...ada buah-buahan tempatan lagi..

sapa yang pergi tau la macam mana sibuknya aku ..sampai x sempat nak melayan tetamu yang hadir, maklumla cuma aku dan hubby je yg buat kerja....ramai sangat kwn2 hubby yg mana sampai malam aku terpaksa goreng bihun dan mee ....ringkaskan citer...majlis habis pada pukul 11 malam. Penat sangat tp seronok sebab semua masakan habis.....Syukur Alhamdullillah...tp dari pengalaman ni..kami dah sepakat next time akan tempah katering ..kesian tetamu yg dtg x sempat layan kerana pada masa yg sama kena tambah lauk pauk yang kurang.
( Maaf xde gambar x sempat snap - rugi rasanya )


      ****************TAMAT ****************



 Cerita Baru Pada Tarikh 10.10.10


tapi pada tarikh ini juga satu tragedi telah berlaku...TRAGEDI 10.10.10

menyebabkan kesesakan lalulintas


keadaan bas yang remuk dipercayai terlaju laju


ngeri......


kereta yg remuk akibat dihempap oleh bas



antara mangsa yang terkorban..

ada banyak lagi gambar..tp aku cuma letakkan ini sahaja. untuk kita sesama jadikan iktibar.

No comments: