Tuesday, July 12, 2011

Simple Dinner :)

semalam aku xkerja..gara2 adam anak ke3 aku tiba2 dalam pukul 2 pagi demam panas...bagi ubat sementara nk tunggu siang...terpaksala aku berkorban x masuk kerja semata2 nak jaga adam...
aku pun sebenarnya kurang sihat ..jadi pagi2 mandi siap2 nak bawa adam pergi klinik..
klinik koh kat state je...aku pun check demam selsema sekali dpt mc 1 hari

demam2 pun nafsu makan adam ok lagi dia nak makan nasi ayam..pagi2 mana nak cari..tunggu la sehingga pukul 10.45pg kat bawah kuartes ada jual nasi ayam..beli je kat situ...senang..
dalam pukul 11 pagi en hubby amik kakak dari sekolah..bagi makan nasi ayam tu juga lah...siap2 nak pergi sekolah kebangsaan pula...

petang..along sampai dalam kol 5.40ptg..tgok dia bukak baju..mandi..pakai baju..terus amik selimut masuk tido kat bilik aku...aku dah agak..kalau dia letih penat atau nk demam mesti macam tu..kalu x..kol 11mlm pun susah nak tido..

malam aku masak nasi..goreng ayam kunyit + kacang pes dan
patin masak asam pedas...xtau nak masak apa..masak apa yg ada dlm freez je..
layan pic..
v
v
v


ayam goreng kunyit

 patin masak asam pedas

2 menu yang simpel untuk makan malam kami.....

semua dah makan...cuma along je belum bangun2..kejutkan kol 9.30mlm..tnya dia nak makan x?..dia makn sikit je..lain macam je..selalu x2 pinggan x sah..rupanya dia pun ikut adam..demam..bagi makan ubat...

ingatkan hari ni nak bawa adam je kat opis..sbb demam adam belum kebah..xsangka along pun demam jadi ada la geng nak dok rumah...tinggal lah dia orang berdua je..pagi2 aku goreng telu dadar..panaskan ikan patin ..nasi, masak air..siap apa yg patut...pantau mereka dengan telefon...babah dia orang pun balek bawa g klinik bagai..bagi makan ...

risau cuaca sekarang ni mungkin menjadi punca demam..batuk..selsema..sesama la kita jaga kesihatan..

No comments: